KORONA GÓR POLSKICH

WSTĘP......

Po ostatnich przygodach w Alpach, zdobywanie gór na rowerze obciążonym sakwami nie było moim marzeniem, lecz jakoś dałem się namówić, żeby w letni wakacyjny czas zamiast wylegiwać się na słońcu, wylewałam pot na górskich zboczach. Uczestniczył Andrzej (58) i Janek (48). Zainspirowani wyczynem koleżanki postanowiliśmy, skopiować w miarę naszych możliwości jej wyczyn i zdobyć Koronę Gór Polskich na rowerze. Nie wszędzie da się wjechać, zakaz poruszania się rowerem. Ale reszta była nasza…….

PRZYGOTOWANIA

Teren górski, zabrałem więc swojego górala, specjalne adaptery kupione w Internecie pozwoliły zamontować bagażnik. Wzięliśmy namioty licząc, że część wyprawy pod nimi spędzimy. Nie brałem kuchenki, bo przecież jedziemy po Polsce. Mocowanie bagażnika okazało się niedoskonałe, przy pierwszej dziurze wszystko się poluzowało. Jakoś to posklecałem i dotarłem do pociągu, gdzie przez godzinę poprawiałem wszystko. Strzałem w dziesiątkę okazały się plastikowe ściągacze, które zabrał Janek. Tak wzmocniona konstrukcja wspaniale spisywała się podczas wyprawy. Jedyny problem to przebicia dętki, wszystko trzeba demontować i zakładać znowu.

AWARIE

Mieliśmy parę gum na początku wyprawy. U Janka stwierdziliśmy duże uszkodzenie przedniej opony , więc zakupił nową i sytuacja się unormowała. U mnie opony Szwalbe Rapid Bob pompowałem do 4,5 atmosfery, żeby było łatwiej pedałować. Niestety ciśnienie wywaliło zawór po pewnym czasie w tylnej dętce, a przód ciągle łapał małe szkiełka i dziurawił dętkę. Rozwiązaniem było pompowanie do 3,5 atmosfery, do końca wyprawy zero przebić, ale za to więcej wysiłku przy poruszaniu się z obciążeniem przez sakwy. Po za tym wymienialiśmy klocki i okładziny w hamulcach, gdyż było dużo zjazdów. Janek dodatkowo wymienił bloki w butach, gdyż te co miał nie wytrzymały obciążeń i odpadły.

Korona Gór Polski – 28 szczytów – najwyższych wzniesień poszczególnych pasm górskich w Polsce

Valid XHTML 1.0 Transitional| FORUM | WIĘCEJ O NAS | DO GÓRY Copyright © 2011 --- GOŚCI NA